• 09121964217

  • تماس با

    بانی بام

قیمت قیرگونی چالوس

قیمت قیرگونی چالوس

وسایل قیرگونی : گونی

استفاده از قیر مایع به تنهایی نمی تواند دوام پایداری برای مقابله با رطوبت و سایر مخرب های ساختمانی، به وجود بیاورد. از این رو ما باید قیر را با الیافی بر روی سطح پوشش دهیم. در قیر گونی این الیاف همان گونی است. این گونی ها علاوه بر اینکه جاذب رطوبت هستند باعث فیکس شدن و دوام قیر در طولانی مدت می شود. همین کار را در ایزوگام ها با الیاف های دیگری انجام می دهند.

وسایل قیرگونی : پخش کننده (تی یا جارو)

حرارت بالای قیر در زمان کار باعث می شود که این ماده نفتی به صورت مایعی روان درآید. برای پخش آن روی سطح الیاف از ابزارهایی همچون تی و یا جاروهای با دوام بالا بهره گرفته می شود. یکی از مهمترین ویژگی های این ابزار مقاومت در برابر حرارت است؛ چرا که قرار است ماده نفتی داغ را پخش کند. دومین ویژگی آن این است که باید قیر کمتری را جذب کند تا به مرور زمان به سنگینی آن برای کار افزوده نشود.

 وسایل قیرگونی : حرارت دهنده

در دوره آموزش قیرگونی کمتر به این نکته پرداخته می شود که باید از حرارت دهنده خوبی برای گرم کردن و حرارت دادن به قیر استفاده کرد. اما شما باید این نکته مهم را از خاطر نبرید. دمای قیر در زمان کوتاهی به دمای انجام می رسد. پس می توان گفت اگر حرارت دهنده شما مناسب نباشد، علی رغم طول کشیدن زمان مایع شدن قیر به صورت کامل، احتمال یکدست نشدن قیر هم بر اثر دمای پایین وجود دارد.

 وسایل قیرگونی : لباس های ایمن

سوختگی هایی که توسط قیر می تواند رقم بخورد بسیار شدید است. پس باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین وسایل قیرگونی، استفاده از لباس های نسوز و آستین دار و ایمن در برابر حرارت است. علاوه بر این به دلیل بوی نامطبوع قیر، ماسک های مناسب نیز لازم به نظر می رسد. هیچ وقت این شعار را از یاد نبرید.

 

پس چه شما کارفرما هستید و چه متخصص این نکته را یاد آور شوید که از وسایل ایمنی اشاره شده برای قیرگونی استفاده شود.

ویژگی‌های قیرگونی مرغوب

ضخامت قیرگونی نباید بیش از 2 تا 3 سانتی متر باشد. باید بدانید که سازه تحمل وزن قیرگونی را داشته باشد. گفتنی است آهک و شفته آهکی سبب فساد قیر خواهد شد بنابراین نباید بر روی این ملات‌ها قیرگونی اجرا شود، باید برای ملات زیر از ماسه سیمان استفاده کرد. لازم است بدانید زیرسازی بام نیز باید به قدر کافی محکم باشد؛ به طوریکه در اثر وارد شدن وزن قابل توجهی به آن، تغییری ایجاد نشود. شیب هدایت آب به داخل آبروها نیز بسیار مهم است که باید باید بین 3 تا 5 درصد در نطر گرفته شود.

میزان مصرف قیر در قیرگونی

عوامل اشاره شده در بخش قبل از قبیل قطر قیر، جنس قیر و میزان همواری سطح زیرین مشخص می کند که میزان مصرف قیر در قیرگونی به چه میزان باشد.

 

با ما تماس بگیرد  و با خیالی اسوده بهترین و باکیفیت ترین قیرگونی را از بانی بام بخواهید

Leave a comment